Curacao 32 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van yuri ruijten - WaarBenJij.nu Curacao 32 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van yuri ruijten - WaarBenJij.nu

Curacao 32

Blijf op de hoogte en volg yuri

25 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Heerlijk rustig wakker geworden. Wel met de spijt om erachter te komen dat er geen eieren meer in de koelkast lagen. Die traditie ga ik niet overslaan dus heb ik de auto gepakt naar Centrum. Met wat brood en een dozijn eieren terug en er reed een busje voor me die alle mieren op de weg probeerde dood te rijden ofzo. Hierbij heeft hij dus bijna alle tegenliggers de berm in gereden en een mooie pion van de bouwvakkers kapot gereden.
Skypend met Marina's ouders dit kunnen benuttigen. mmmm. S'middags probeerde we naar wereldstage te gaan maar aangekomen waren ze dicht... We moeten ze spreken over hoe we het moeten oplossen met de toegave van ons stagegeld. Telecuracao wil dit namelijk in cheques doen omdat ze geen geld over kunnen zetten naar one rekeningen ofzo maar cheques kosten geld voor ons.

Meteen door naar het strand. Na heel ver omgereden te zijn omdat ik de weg zogenaamd weer wist zijn we dan aangekomen op de weg naar westrand. Na T'heike per ongeluk voorbij gereden te zijn ben ik doorgereden naar St. Martha geloof ik. Hier kwamen we aan bij een prachtig uitzicht over een groot stuk water met de grote berg in de achtergrond. Wat een piratenbaai zeg. Het strand was zo'n cirkelstrand met rotsafscheiding net als ieder ander resort heeft. Dit viel me nog niet zo op tot ik vanuit t water naar de appartementen keek. Dit was een spookstad... Met 1 keramiekkreefje op 't strand die nog over was. Het was hier wel heel mooi.

Op de terugweg reden we over de lange rechte weg genaamd Weg Naar Westpunt terug. We kwamen langs wat Toko's waar ik al verwachte dat er iemand zo de weg op kon gaan. En dat gebeurde dus ook. Gelukkig was ik voorbereid en had ik mijn voet al op de rem en mijn hand op de toeter. Dat heeft hij en de rest van het volk geweten ook!

S'avonds overgebleven Chicken Tonight gegeten. Dit was vies. Ik ben hierna gaan pinnen bij Centrum Supermarkt voor s'avonds omdat we naar Zanzibar zouden gaan. In het donker op de heenweg nog bijna ene fietser aangereden... Een fietslamp is iets wat ze vergeten zijn te importeren in dit land....

Zanzibar was ver rijden. Helemaal bij Jan Thiel. Eerst verkeerd gereden en bij de gevangenis uitgekomen en daarna een stuk zandweg kunne pakken om op de juiste weg te komen. We hebben bij Zanzibar Lieke niet kunnen vinden dus zijn we na een biertje en een cola van 13 gulden naar huis gegaan. Oh ja het ijsje van 3 gulden die Marina heeft gekregen van me die zo goedkoop was omdat 't barmeisje niet wist hoeveel het werkelijk koste.