Curacao 23 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van yuri ruijten - WaarBenJij.nu Curacao 23 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van yuri ruijten - WaarBenJij.nu

Curacao 23

Blijf op de hoogte en volg yuri

14 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Vandaag ging goed. De start was wat minder omdat ik niet meer gediend ben van de opmerkingen van de regisseur.
Sally is teruggekomen van haar vakantie en ik heb met haar gesproken over hoe het ging. Ze begreep me heel goed en heeft ervoor gezorgd dat ik kan werken aan haar L'eudine spot project.
Ze moet 50 spotjes maken over 50 producten van L'eudine en ze vroeg dus of ik daar aan mee wilde doen. Dit omdat dit een goede uitweg voor mij zou betekenen. Ik heb vandaag dus nagedacht over hoe ik die spotjes aan zou pakken. Hierbij een brainstormlijst gemaakt. Ook vroeg de regisseur toevallig nog aan me of ik bij het nieuws wilde filmen. Dit heb ik gedaan en dit verliep bij mij goed. Wat minder in de controle kamer. Het nieuws filmen is iets wat ik wel leuk vind omdat je hierbij nog cue's moet geven en soms een zoompje moet doen. Iets meer speling dus.

Achteraf ben ik bij Renzo op zijn kantoor geroepen om samen te praten over mijn probleem. Hij begreep me en kwam met het idee om mij na te laten denken over hoe ik de shows zou verbeteren. Met de limieten die ze bij Telecuracao hebben. Dus geen dolly's etc. Gewoon kwa techniek hoe het beter kan en wat voor innovaties goed zouden kunnen zijn voor de show. Als ik dit door zou kunnen zetten bij de shows dan zou het filmen ervan automatisch ook leuker worden voor mij. Hij zei er bij dat hij het goed vond dat ik met Sally's project meedeed maar mijn hoofdrol blijft wel studio de eerste 2 maanden.

Ik ben thuis gaan nadenken over de shows en het vergeleken met de welbekende Nederlandse shows. Er zijn veel dingen opgevallen die verschillen maar veel technische aspecten die ze gebruiken in Nederland is hier nu niet mogelijk. Dit door het gebrek aan de benodigde apparatuur en de studio's. Wel ben ik op een aantal ideeen gekomen om de show gewoon wat op te leuken. Technisch maar ook inhoudelijk. Als deze plannen doorgaan dan zijn daar wel strakkere schema's aan gebonden en wellicht 2 of 3 cameramannen tegelijk. Maar hier heb ik wel alle vertrouwen in omdat Renzo zelf heel erg openstaat voor innovaties en er zelf ook achteraan kan gaan.

• 15 Oktober 2014 - 19:57

Desiree:

Ik ben trots op je Yuri, maar wel beleefd blijven hè, ook tegen die regisseur! Ben benieuwd naar je inbreng.