Curacao 15 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van yuri ruijten - WaarBenJij.nu Curacao 15 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van yuri ruijten - WaarBenJij.nu

Curacao 15

Blijf op de hoogte en volg yuri

05 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

S'ochtend weer naar de kerk geweest. Dit keer een andere om wat variatie erin te houden..

S"middags ben ik begonnen met informatie zoeken over de vervuilende kracht van het paradijselijke eiland. Hier schrok ik van. Het was nog heftiger dan gedacht. Van de ernstige vervuilingen van Isla tot aan massale afval dumpen op de noordkust.

De auto in en op naar Isla. Hier omheen gereden langs het Schottegat. De witte fluorescerende rookwolken kolken in de lucht waar tevens een verschrikkelijk zware zwavellucht hangt. Verderop was ik gestopt omdat ergens in dat gebied een zogeheten asfaltmeer ligt. Dit is een groot stuk 'water' waar 1.5 miljoen ton restafval van de raffinaderij wat hier vroeger is gestort. Dit wou ik ook in beeld zien te krijgen maar het was helaas goed afgezet. Er is momenteel wel een bedrijf bezig die het meer schoonmaakt en van het asfalt benzine maakt.

Wat hier ook ergens in de buurt lag was een groot afvalgebied van Isla. Dit is een gebied wat vroeger is afgezet met dammen voor Isla zodat zij daar hun afval konden storten. Afgeschermd van het kwetsbare zeewater. Tegenwoordig is deze dam volledig weggewerkt met afval... Het giftige afval heeft zich dus kunnen verspreiden in het water en heeft hierbij o.a al het koraal doodgemaakt......

Wat ik veel heb kunnen vinden waren bergen afval. Op plekken waar je het het laatst zou en hoort te verwachten.

Pluspuntje van deze plekken was wel dat ik een enorme leguaan uit de boom heb zien vallen, en in een rotvaart weg heb zien rennen. Leuk gezicht hahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 April 2015

Curacao 205

14 April 2015

Curacao 204

13 April 2015

Curacao 203

12 April 2015

Curacao 202

11 April 2015

Curacao 201
yuri

stagelopend in curacao voor 7 maanden.

Actief sinds 21 Sept. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 49996

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Curaçao 2.0

21 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: