Curacao 199 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van yuri ruijten - WaarBenJij.nu Curacao 199 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van yuri ruijten - WaarBenJij.nu

Curacao 199

Blijf op de hoogte en volg yuri

09 April 2015 | Curaçao, Curaçao

Vandaag zijn we eerst langs salinja gegaan om weer een nieuwe band eronder te leggen. Daarna zijn we naar Banda Abou gereden. Eerst zijn we gestopt bij een wegtoko voor wat water. Dorst. Daarna stopte we langs een strand waar we nog niet geweest waren. Het was er niet mooi en vervallen dus we zijn weer doorgereden en gestopt bij lagun. Hier heb ik gesnorkeld samen met Marina in de hoop eindelijk een schildpad te zien. Geen resulaat. Om 5 uur besloot ik toch nog even te gaan zoeken met de snorkel en opeens zag ik z'on 5 meter onder me een schildpad half onder een grote steen liggen! Ik ben er even boven blijven hangen en ben toen heel snel Marina gaan halen. Toen we samen terug bij de steen waren was hij weg... Tot ik wat meer omhoog keek en zag dat et van boven naar beneden dook. Hij kroop daarna weer onder de steen. Na misschien wel een half uur wachten en zwemmen kwam hij weer omhoog om adem te halen. Hij kwam bijna recht op ons af en nam adem net voor ons. Ik heb hem dus een paar keer kunnen aanraken en half kunne vastpakken! Geweldige ervaring. Marina zwom al die tijd naast me.
S'avonds zijn we samen gaan eten bij Plein Cafe.